L’Aparador: CELAB i l’exposició Terùn

Colectivo de Estudios Latinoamericanos de Barcelona (CELAB) ens explica com es van viure les passades jornades Abya Yala en Movimiento. Experiencias, Reflexiones y Retos en Nuestra América i aprofitem per presentar el nou Aparador del Centre de Recursos, una mostra de l’exposició que es va realitzar durant les jornades

[CATALÀ] A continuació us fem cinc cèntims de les V Jornadas d’Estudios Latinoamericanos (JEL) organitzades per CELAB.

Durant les jornades van ser debatudes temàtiques pertanyents als conflictes polítics, econòmics, socials i culturals d’Amèrica Llatina. L’intercanvi de les idees es va efectuar mitjançant la modalitat de taula de treball i la de taller o workshop. Algunes de les taules de treball es van implementar gràcies a la participació de Vivi Alfonsín, Sylvia Hottinger, Vladimir Zarzuri, Chryslen Barbosa, Geanina Sagal i Daniela Navarro els qui van destacar la importància del feminisme com una idea i pràctica que afavoreix la construcció de societats més justes

Per una banda, un dels workshops presentat va ser el coordinat pel doctor José Julián Soto, enfocat en la historia i cultura del Desert d’Atacama. En el taller va intervenir l’antropòleg Wilson Muñoz, investigador doctorand del Laboratoire d’Anthropologie Sociale (LAS) del Collège de France, y Raphael Cantillana, antropòleg del Departament d’Antropologia Social i Cultural a la UAB.

L’equip coordinador del CELAB, encapçalat per la politòloga peruana Elena Borjas Chipana (compost a més per Sofia Majey, Paloma Sepúlveda, Luisa Pelaez, María Vásquez, Chryslen Barbosa, Ximena Solórzano i José Julián Soto) va rebre el suport de diversos grups de recerca científica de la UAB, els qui van fer difusió de les V JEL perquè tingués l’impacte de les jornades passades. Així mateix, va comptar amb el suport del doctor Jordi Figuerola Garreta, historiador latinoamericanista i coordinador del Màster en Història Contemporània de la UAB.

Finalment, el CELAB voldria fer públic un agraïment especial a l’equip de la Unitat de Dinamització Comunitària i a l’equip de Suport Logístic-Punt d’Informació de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.


Nou aparador: Exposició fotogràfica Terun

El primer aparador del curs va dedicat al Colectivo de Estudiantes Latinoamericanos de Barcelona (CELAB) i a les jornades Alba Yala en Movimiento. En aquestes hi havia una exposició fotogràfica que hem adaptat per fer-vos una petita mostra a l’Aparador del Centre de Recursos.

És aixi que us presentem l’exposició fotogràfica “Terùn” de Tomás Cajueiro, fotoperiodista brasiler, que dona veu a través de les imatges a la realitat del Movimento Sem Terra, un moviment brasiler de camperols que lluiten per la justícia social.

Us convidem a passar pel Centre de Recursos a fer-li una ullada 😉


[CASTELLÀ]

A continuación os resumimos cómo se desarrollaron las V Jornadas de Estudios Latinoamericanos (JEL) de CELAB.

Durante las jornadas fueron debatidas temáticas atingentes a los conflictos políticos, económicos, sociales y culturales de América Latina. El intercambio de las ideas se efectuó mediante la modalidad de mesa de trabajo y la de taller o workshop. Algunas de las mesas de trabajo se implementaron gracias a la participación de Vivi Alfonsín, Sylvia Hottinger, Vladimir Zarzuri, Chryslen Barbosa, Geanina Zagal y Daniela Navarro quienes destacaron la importancia del feminismo como una idea y práctica que favorece la construcción de sociedades más justas.

Por su parte, uno de los workshops presentado fue el coordinado por el doctor José Julián Soto, enfocado en la historia y cultura del Desierto de Atacama. En el taller intervino el antropólogo Wilson Muñoz, investigador doctoral del Laboratoire d’Anthropologie Sociale (LAS) del Collège de France, y Raphael Cantillana, antropólogo del Departamento de Antropología Social y Cultural de la UAB.

El equipo coordinador del CELAB, encabezado por la politóloga peruana Elena Borjas Chipana (compuesto además por Sofía Majey, Paloma Sepúlveda, Luisa Pelaez, María Vásquez, Chryslen Barbosa, Ximena Solórzano y José Julián Soto) recibió el apoyo de diversos grupos de investigación científica de la UAB, quienes hicieron difusión de las V JEL para que tuviera el impacto de las jornadas pasadas. Así mismo, contó con el respaldo del doctor Jordi Figuerola Garreta, historiador latinoamericanista y coordinador del Máster en Historia Contemporánea de la UAB.

Por último, el CELAB quisiera hacer público un agradecimiento especial al equipo de la Unidad de Dinamización Comunitaria y al equipo de Soporte Logístico-Punto de Información de la Facultad de Filosofía y Letras de la UAB.


Nuevo “Aparador del Centre”: Exposición fotográfica Terun

El primer aparador del curso esta dedicado al Colectivo de Estudiantes Latinoamericanos de Barcelona (CELAB) y a las jornadas Abya Yala en Movimiento. En aquestes había una exposición que hemos adaptado para haceros una pequeña muestra al escaparate de l’Aparador del Centro de Recursos.

Es aixi que os presentamos la exposición fotográfica “Terùn” de Tomás Cajueiro, fotoperiodista brasileño, que da voz a través de las imágenes a la realidad del  Movimento Sem Terra, un movimiento brasileño de campesinos que luchan por la justicia social.

Os invitamos a pasar por el Centro de Recursos a darle un vistazo 😉


¡Os dejamos los perfiles sociales de CELAB para no perderos nada!

Leave a Reply